18 Aralık 2016 Pazar

FACEBOOK 'u İşinizi Pazarlamak İçin Nasıl Etkili Kullanırsınız




Facebook yaklaşık yarım milyardan fazla kullanıcısına sahiptir. İşletmenizin yarım milyar potansiyel müşteriye hitap etmesini istiyorsanız takip etmeniz gereken bazı ipuçları var.
Keşfedilmenizi kolaylaştırabilecek bu ipuçlarını gelin beraber inceleyelim...

İlk Temelinizi Atın
Öncelikle bir sayfa oluşturmanız gerekir. Bir zamanlar Fan Sayfaları olarak bilinen bu sayfaları takip etmek isteyenler "hayranı" olmayı seçmek zorundaydı, ancak Facebook bunları yalnızca Sayfalar olarak değiştirdi ve üyeler şimdi sayfayı hayran bırakmak yerine "beğen" 'e tıklayarak sayfanızı izleyebiliyorlar.

Facebook Giriş sayfanıza bakarken sol bölmenin ortasındaki bir yerde "Daha Fazla" bağlantılı kelimeyi tıklayarak Reklamlar ve Sayfalar bulabilirsiniz. Sol bölme genişletildikten sonra "Reklamlar
ve Sayfalar" ı tıklayın, ardından "+ Sayfayı Oluştur" düğmesini tıklayın.

Bir şirket veya işletme olarak  belirli bir marka veya ürün için bir Facebook sayfası oluşturabilirsiniz. Ayrıca, bir sanatçı, grup veya bir "Eylem" 'i tanıtmak için bir sayfa oluşturabilirsiniz.

Oluşturmak istediğiniz sayfanın türünü seçin ve bir ad oluşturun. Bir sayfayı ayarladığınız kişiyi, işletmeyi, markayı veya ürünü temsil etme yetkisine sahip olduğunuzu belirten kutuyu işaretleyin, "Resmi Sayfayı Oluştur" u tıklayın ve işte işyerindesiniz.

Sayfa oluşturulduktan sonra sayfayı yapılandırmanız ve özelleştirmeniz gerekiyor. Bir logo veya fotoğraf ekleyin ve tanıtmak istediğiniz iş, ürün veya marka hakkında temel bilgileri ekleyin. Bu noktada, diğer Facebook kullanıcılarını sayfanızı "beğen" dirmek ve bir izleyici kurmaya başlamanız gerekir.

Müşterilerinizi Çekin
Facebook'un önerdiği ilk şey, Facebook arkadaşlarınızın tümünü yeni sayfanızı "beğen" e davet etmenizdir. Bu iyi olabilir, ancak arkadaşlarınız muhtemelen zaten şirketinize, ürünlerinize ve hizmetlerine aşina olduklarından muhtemelen, onlara sayfanız çok anlamlı gelmeyecektir.

Aslında, Facebook sayfasının birincil avantajlarından biri, arkadaş çevresi dışında Facebook üyeleriyle etkileşimde bulunabilmenizdir. Facebook tarafından sunulan bir veya daha fazla Sosyal Eklenti widget'ını deneyin. Onları şirketinizin web sitesinde veya blog sayfasında Facebook sayfasının varlığını tanıtmak için kullanabilirsiniz.

Bir bütçeniz varsa ve Facebook üyelerini daha hızlı bir şekilde takip etmek istiyorsanız, sayfanın varlığını da tanıtmak için bir Facebook reklamı satın alabilirsiniz.

Müşterinizle Bağ Kurun
Artık Facebook sayfanız için bir izleyici kitlesi oluşturduğunuzdan, kitleye sayfayı ziyaret etmeleri için bir sebep vermelisiniz.

Facebook sayfasının kuralları, bir blog için etkili bir şekilde bir kitle oluşturma kurallarına benzer.
Sıklıkta içerik eklediğinizden emin olun - tercihen en azından günlük olarak. Facebook sayfası izleyicisine sayfanıza göz atması ve nelerin yeni olduğunu öğrenmesi için bir sebep vermeniz gerekir.

Yayınlama sıklığı kadar önemli olan yayınların içeriğidir. Müşteriler bilgilendirilmek ve meşgul olmak ister. Taciz edilmek istemezler. Ürünlerinizle ve hizmetlerinizin anlatmanız iyi, ancak Facebook sayfasını pazarlama platformu olarak kullanmayın.


İşinizle ilgili haberleri veya hikayeleri yayınlayabilir ve benzersiz bir yorum veya bilgi sağlayabilirsiniz. İpuçları, püf noktaları veya bilgi içeriği sağlamak için Facebook sayfasını da kullanabilirsiniz. Bununla birlikte, sadece izleyiciden konuşmak yerine, müşterilerle bir topluluk duygusu oluşturmak için üyelerden yorumlar ve geri bildirimler teşvik etmeye çalışın.

Facebook, işinizi pazarlamak , ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmak için büyük bir fırsattır.
Ancak bu avantajları dezavantaja çevirmemeye dikkat edin.

Bol şans... 😉


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder