25 Aralık 2016 Pazar

İletişim Becerilerinizi Artırmak İçin 7 İpucu





Sahip olduğunuz her ilişki, iletişim kurma yeteneğiniz veya yetersizliğiniz tarafından etkilenir.

İster işyerinde, ister aşk hayatınızda, isterse de arkadaşlarınızla veya ailenizle olsun, iyi bir iletişim anlayışı, farklılıkları çözmemize yardımcı olur, karşılıklı güven ve saygı oluşmasına izin verir.

İletişim, oldukça basit ve açık görünse de, bir o kadar da yanlış anlaşılır ve yalnış yorumlanırız. Elbette bu kişisel ve mesleki ilişkilerde çatışmalara neden olabilir.

Etkili iletişimi öğrenmek, ilkokuldan itibaren her okul müfredatının bir parçası olması gereken bir beceridir.
Bu becerileri bilmek, kişisel ilişkilerinizin kalitesinde, potansiyel kariyer başarınızda, benlik saygısı ile kendine güvende farklılık yaratabilir.

1. Beden dili

Vücut diliniz, ağzınızı açmadan önce konuşur. Duruşunuz, yüz ifadeniz ve gözleriniz bir hikaye anlatır, size ait ilk izlenimi yaratır. Sözlerinizin ne kadar güçlü olursa olsun, eğer emin ve güler yüzlü görünmüyorsanız, insanlar sizi aldırmaz.

Vücut dilinizden haberdar olun ve değişiklikler yapmaya başlayın. Konuştuğunuzda, gözünüzle kontakt halinde olun. Sıkça gülümseyin (ve uygun şekilde). Sağlam bir el sıkışması yapın. Düzgün ayakta durun ve omuzlarınızla başınızı yukarı kaldırın. Kollarınızla veya bacaklarınızla savunma duruşuna geçmeyin.

2. Aktif dinleme
İyi iletişim sadece beden dilini iyi kullanmaktan ibaret değildir. Bu başkalarını iyi dinlemekle de ilgilidir. Daha iyi bir dinleyici haline geldikçe, ilişkilerinizi ve sosyal etkileşimlerinizi, etkileme, ikna etme ve görüşme becerinizi geliştirebilirsiniz.

Aktif dinlemek, konuşulan kelimelerin ötesinde bilinçli olarak işitmeyi içerir. Dikkatlice gönderilen mesajın tamamına dikkat edin. Başınızı sallayarak ve gülümseyerek dinlediğinizi göstermek için kendi vücut dilinizi kullanın. Geribildirim ve düşünceli yorumlar sunun.

3. Duygusal zeka
Duygusal zeka, başkalarının duygularını anlama, yorumlama ve yanıtlama yeteneğidir. Bu, etkili bir iletişim için vazgeçilmezdir.

Duygusal zekayı geliştirmek için, beden dili ve yüz ifadeleri gibi diğerlerinden gelen işaretleri fark ederek uygulama yapabilirsiniz. Bu sinyallere dikkat ettikten sonra ifade edilen duyguların anlamını (öfke, hüzün, heyecan, korku vb.) anlamaya çalışın.

Duygusal zekanın anahtarı, iletişim yoluyla başkalarının duygularına uygun bir şekilde tepki vermektir.

4. Ses tonu

İyi iletişimin en temel unsurlarından biri de, sesinizi nasıl kullandığınızdır. Sesinzi çok yüksek kullandığınızda, mırıldandığınızda, veya "ah" ve "hmmm" gibi ara sözcüğü kullandığınızda; dinleyiciniz sizi anlamaya çabalarken mesajınız kaybolacaktır. Zayıf konuşma becerileri güven ve bilgi eksikliğini yansıtır.

Sözcüklerinizi doğru bir şekilde ifade etmeye çalışın. Ses tonunuzu ve kalitesini duyabilmeniz için kendi sesinizi kaydedin. Diyaframınızı açmak için omuzlar ile düz bir şekilde ayakta durun ve daha kolay nefes almaya izin verin. Nefes tekniği uygulayabilirsiniz. Yavaşça ve sakince konuşun.

5. Yansıtma

Beyninde yüzlerin ve yüz ifadelerinin tanınması için sorumlu bir nöron vardır. Bu nöron sizi başkaları üzerinde gördüğünüz yüz ifadesini kopyalamaya yönlendirir. İfadelerini bilinçsizce aynalarsın.

Birinin beden dili aynalandığında, onlarla ilişkili olduğunuz ve hisslerinizin aynı olduğu ile ilgili ipuçları verirsiniz. Aslında, araştırmalar, aynı duyguları paylaşan insanların daha güçlü bir güven, bağlanma ve empati yaşayacaklarını göstermektedir.

Başkalarıyla yakın bağlantı kurmak için bu işlemi tersine  yapabilirsiniz. Bir sonraki konuşmanızda, bunları birkaç dakika aynaya uygulayın. Bunu abartmayın, yüz ifadelerini ve vücut hareketlerini dikkatle ayna edin. Size nasıl yanıt verdiklerini not edin.

6. Doğru sorular sorun
Birisiyle ilgili daha fazla bilgi edinmenin ve aktif dinleme girişiminde bulunmanın en iyi yollarından biri doğru soru sormaktır. Açık uçlu soruları, kişiyi daha fazla düşünmeye ve daha fazla paylaşmaya zorlar.

Bir cevaptan sonraki takip sorusu, sohbete ve kişi ile ilgilendiğinizi gösterir.

 "Bu sizi nasıl hissettirecek?" veya "Bunu neden düşünüyorsunuz?" gibi sorular sorun.

Diğer kişi durduğunda, hızlı bir şekilde konuşmaya veya kesmeye çalışmayın; Bazen sessizlik daha fazla paylaşmaya davet eder. İnsanların çoğunlukla söylemek istedikleri çok şeyleri olur ve bu sessizce bekleyince yüzeye gelecektir.

7. Açık ve bilgili olun
Düşüncelerinizi ve bilgilerinizi bir gruba anlatırken, sunumunuzda hazırlıklı ve açık olmanız önemli. Gerekli araştırmaları önceden yapın ve fikirlerinizi mantıksal olarak organize edin. Mesajınızı, anlayacakları dil ve kavramları kullanarak kitlenize uyarladığınızdan emin olun.

Konunuzda daha bilgili ve net olursanız, kendinizi daha çok güvende hissedersiniz ve dinleyicileriniz sizi daha ilgili dinleyeceklerdir.



Etkili bir iletişim kurucusu haline gelmek pratik gerektirir. Bu yedi beceriyi gözden geçirirseniz en zayıf olduğunuz alanı fark edin. Bu becerileri uygulayabileceğiniz  bazı özel durumları belirleyin. İlk başta rahatsız hissedeceksiniz, ancak zamanla iletişim yeteneğiniz gelişerek kendinize daha güveneceksiniz.

Ayrıca çabalarınızı eşinizin, arkadaşlarınızın ve iş arkadaşlarınızın tepkileri üzerindeki olumlu etkilerini de farkedeceksiniz. Düşünen lider Brian Tracy'nin dediği gibi: "İletişim, öğrenebileceğiniz bir yetenektir. Bisiklet sürmek ya da yazmak gibi bir şey. Üzerinde çalışmaya istekli iseniz, hayatınızın her bölümünün kalitesini hızla artırabilirsiniz. "



Bu ipuçlarına eklemek istediğiniz başka ipuçları varsa bizlerle paylaşmaya ne dersiniz 😌




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder